Serwo hamulcowe czyli urządzenie wspomagające

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • raczeja
    Classic
    • 2008
    • 20

    Serwo hamulcowe czyli urządzenie wspomagające

    koja86, Na swiece pojedyncza idzie 20A, wiec bez obawy Zawsze tak sprawdzam Trzeba wiedziec jak dotknac :diabelski_usmiech
  • Alberto
    Ambiente
    • 2006
    • 202

    #2
    Serwo hamulcowe czyli urządzenie wspomagające

    Po licznych obserwacjach i nasłuchiwaniach doszedłem do wniosku że syczenie wychodzi z siłownika który naciska się pedałem hamulca a on wchodzi do tzw serwa czyli urządzenia wspomagającego. Wartość hamulców czy skuteczność moich hamulców nie obniżyła się ale denerwujące syczenie jest jak się wsłucha. Jak wciska się do końca prdał to przestaje syczeć pewno jakieś uszczelnienie poszło. Czy ktoś z was wymieniał takie coś czyli serwo na allegro znalazłem serwo o takim numerze 1J1 614 106 E mógłby mi ktoś powiedzieć czy do AGR taki numer części się zgadza?

    Komentarz

    • noogi
      Ambiente
      • 2006
      • 114
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Zauważyłem u siebie to samo - takie lekkie syczenie, znika jak się wciśnie hamulec, przy czym skuteczność hamowania się nie pogorszyła. Zobaczymy jak to się będzie rozwijać.

      pozdrawiam
      -= BXE Power =-

      Komentarz

      • deespe
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1468

        #4
        a może po prostu tak ma byc a nie zwracaliście wcześniej uwagi na to?? :lol:
        :zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...

        Komentarz

        • oktawian_gt
          Classic
          • 2007
          • 16

          #5
          ja wymieniałem servo, w Plichcie za nowe
          (tylko nowe sie kupuje, bo jak kupisz uzywke to nie wiesz kiedy Ci znowu moze pasc, hamulce to podstawa! :!: )
          zapłaciłem 630zł
          co do konkretnego modelu najlepiej sprawdzić po nr. nadwozia , a jeszce lepiej to podejsc do Pana z działu cześci :lol:
          jesli pedał wpada jak zwykłe, a siła hamowania jest taka jak wcześniej (na danej wysokości pedału hamulca) to nie widze potrzeby wymiany serva
          moze to ta uszczelka, taka gumowa otaczajaca sam trzpień serva?

          Komentarz

          • Alberto
            Ambiente
            • 2006
            • 202

            #6
            Hm może ta guma co otacza trzpień bo ja nie wytrzymałem i trochę porozkręcałem i tą uszczelkę gumową za pomocą śrubokręta poruszałem i inaczej mi teraz syczy jakby mniej ale jest nadal. Jakby miał taką nową można było by to wymienić ale w serwisie napewno powiedzą że się nie da.

            [ Dodano: Sro 05 Wrz, 07 11:29 ]
            no to pytanie gdzie taką uszczelkę gumową zdobyć i czy da ją się wymienić?

            Komentarz

            • oktawian_gt
              Classic
              • 2007
              • 16

              #7
              szczerze watpie by była to ta uszczelka...
              musiałaby byc naprawde zmasakrowana
              pozatym jej wymiana to nie jest 5 min roboty
              wydaje mi sie, ze ma taka w garazu, ale kazde servo ma inne
              mam na mysli, ta jagby harmonijke gumowa, TDI ma bardziej płaskie servo i dłuzszy trzpien, a ja mam SDI i grube servo z krótkim trzpieniem... :lol:
              sama ta gume ciezko bedzie znalezc......

              Komentarz

              • Golfista
                Ambiente
                S_OCP Member
                • 2005
                • 183

                #8
                A jak mam pedał twardy na maxa i syczenie jak naciskam (ale tylko za pierszym razem) to co to może być?
                Pozdrawiam Bartek.

                Current: Honda Civic
                Ex: O1

                Komentarz

                • Kajtiii
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 291

                  #9
                  Panowie, jakiekolwiek syczenie oznacza postępujące uszkodzenie serwa (wyrabia się membrana gumowa). Dopóki hamulec działa tak jak zawsze (choc czasem poprostu się przyzwyczajacie bo uszkodzenie postepuje powoli) to jest cacy. Ale według mnie to niedługo ta bajka się skończy i trzeba bedzie zainwestować w wymianę bądź regenerację.

                  Komentarz

                  • Golfista
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 183

                    #10
                    Zamieszczone przez Kajtiii
                    Panowie, jakiekolwiek syczenie oznacza postępujące uszkodzenie serwa (wyrabia się membrana gumowa). Dopóki hamulec działa tak jak zawsze (choc czasem poprostu się przyzwyczajacie bo uszkodzenie postepuje powoli) to jest cacy. Ale według mnie to niedługo ta bajka się skończy i trzeba bedzie zainwestować w wymianę bądź regenerację.
                    czyli jak twardy na maxa to serwo ded?
                    Pozdrawiam Bartek.

                    Current: Honda Civic
                    Ex: O1

                    Komentarz

                    • Kajtiii
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 291

                      #11
                      Według mnie to tak. Może kiepsko to przyrównam ale miałem identycznie w Polonezie z układem Lucasa. Zasyczało, pedał stwardniał i po hamulcu. Serwo na śmietnik i nowe zamontowałem i znów mogłem zatrzymać auto Popytaj jeszcze ale ja obstawiam śmierć serwa.

                      Komentarz

                      • oktawian_gt
                        Classic
                        • 2007
                        • 16

                        #12
                        Golfista,

                        sprawa jest prosta,
                        jezeli musisz sie zapierac noga lub calym cialem i coraz bardziej odczuwasz, ze to ty z minimalna pomoca ukladu hamulcowego zatrzymujesz auto, to czas odwiedzic mechanika.
                        Jak juz powyzej pisalem, naprawa moze byc kosztowna.

                        Po sprawdzeniu co w Twojej Skodzie jest nie tak, napisz jak rozwiazales problem.

                        Komentarz

                        • Golfista
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 183

                          #13
                          Serwo ded :? :? :?
                          Wymieniam na nowe...
                          Z robocizną prawie 1000 w plecy...
                          Pozdrawiam Bartek.

                          Current: Honda Civic
                          Ex: O1

                          Komentarz

                          • hadek
                            Drive
                            • 2008
                            • 47

                            #14
                            Witam,
                            sprawdzałem to jeszcze raz dokładniej. Jak silnik jest włączony i samochód jest włączony i stoi nie słychać syczenia od strony hamulców. Słychać dopiero podczas jazdy, natomiast jak nacisnę pedał hamulca w tym momencie syczenie ustępuje do momentu puszczenia pedału hamulca.
                            Spotkał się już ktoś z was z czymś takim i czy jednoznacznie po tych oznakach można stwierdzić że uszkodzone jest serwo ?

                            Z góry dzięki za pomoc.

                            Komentarz

                            • Golfista
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 183

                              #15
                              Zamieszczone przez hadek
                              Witam,
                              sprawdzałem to jeszcze raz dokładniej. Jak silnik jest włączony i samochód jest włączony i stoi nie słychać syczenia od strony hamulców. Słychać dopiero podczas jazdy, natomiast jak nacisnę pedał hamulca w tym momencie syczenie ustępuje do momentu puszczenia pedału hamulca.
                              Spotkał się już ktoś z was z czymś takim i czy jednoznacznie po tych oznakach można stwierdzić że uszkodzone jest serwo ?

                              Z góry dzięki za pomoc.
                              Niekoniecznie.
                              Ale z tego co pamiętam to syczenie dawało chyba pierwszy objaw padaki.
                              W skrócie, to dopóki Ci nie padnie na amen - olej to.
                              Pozdrawiam Bartek.

                              Current: Honda Civic
                              Ex: O1

                              Komentarz

                              • hadek
                                Drive
                                • 2008
                                • 47

                                #16
                                tak, ale w tym miesiącu skończyła mi się gwarancja. Jak byłem na przeglądzie w Mińsku Maz podczas przeglądu zgłosiłem to syczenie i miałem przejażdżkę z kierownikiem serwisu i mechanikiem którzy twierdzili że nic nie słyszą, ale ja słyszałem i słyszę.
                                Jak bym wiedział że można na 100% jakoś stwierdzić że walnięte jest serwo to chciałbym wymóc żeby to zrobili jeszcze w ramach gwarancji.

                                Komentarz

                                • aisa27
                                  Classic
                                  • 2007
                                  • 30

                                  #17
                                  no,to my jesteśmy po wymianie i serwa i vacu pompy...wszyscy stawiali na serwo ale okazało się że to i to...kosztowało sporo ale nie radzę czekać,bo jeździliśmy z syczeniem aż chciałam wychamować i wciskanie pedału nic nie dało...

                                  Komentarz

                                  • hadek
                                    Drive
                                    • 2008
                                    • 47

                                    #18
                                    witam,
                                    zaobserwowałem dzisiaj jeszcze jedną rzecz. To syczenie jest tylko podczas jazdy ale w momencie gdy wrzucę luz momentalnie przestaje syczeć. Mogę wtedy wciskać pedał hamulca i go puszczać żadnego syczenia wówczas nie słychać.
                                    Czy takie objawmy mogą jednoznacznie świadczyć o uszkodzonym serwo ?

                                    Komentarz

                                    • Michus21
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 27

                                      #19
                                      nie wiem czy syczenie o ktorym wszyscy piszecie to to co ja mam na mysli, ale u mnie jest takie "syczenie" w trakcie wciskania hamulca, ale nie ma go kiedy trzymam hamulec w tym samym polozeniu lub jak tez jest calkowicie zwolniony. i chyba bylo tak zawsze. wiec jesli syczenie jest oznaka padaki to padloby dopiero po ponad 3 latach?

                                      Komentarz

                                      Pracuję...