koja86, Na swiece pojedyncza idzie 20A, wiec bez obawy Zawsze tak sprawdzam Trzeba wiedziec jak dotknac :diabelski_usmiech
Serwo hamulcowe czyli urządzenie wspomagające
Zwiń
X
-
Serwo hamulcowe czyli urządzenie wspomagające
Po licznych obserwacjach i nasłuchiwaniach doszedłem do wniosku że syczenie wychodzi z siłownika który naciska się pedałem hamulca a on wchodzi do tzw serwa czyli urządzenia wspomagającego. Wartość hamulców czy skuteczność moich hamulców nie obniżyła się ale denerwujące syczenie jest jak się wsłucha. Jak wciska się do końca prdał to przestaje syczeć pewno jakieś uszczelnienie poszło. Czy ktoś z was wymieniał takie coś czyli serwo na allegro znalazłem serwo o takim numerze 1J1 614 106 E mógłby mi ktoś powiedzieć czy do AGR taki numer części się zgadza?
-
-
ja wymieniałem servo, w Plichcie za nowe
(tylko nowe sie kupuje, bo jak kupisz uzywke to nie wiesz kiedy Ci znowu moze pasc, hamulce to podstawa! :!: )
zapłaciłem 630zł
co do konkretnego modelu najlepiej sprawdzić po nr. nadwozia , a jeszce lepiej to podejsc do Pana z działu cześci :lol:
jesli pedał wpada jak zwykłe, a siła hamowania jest taka jak wcześniej (na danej wysokości pedału hamulca) to nie widze potrzeby wymiany serva
moze to ta uszczelka, taka gumowa otaczajaca sam trzpień serva?
Komentarz
-
-
Hm może ta guma co otacza trzpień bo ja nie wytrzymałem i trochę porozkręcałem i tą uszczelkę gumową za pomocą śrubokręta poruszałem i inaczej mi teraz syczy jakby mniej ale jest nadal. Jakby miał taką nową można było by to wymienić ale w serwisie napewno powiedzą że się nie da.
[ Dodano: Sro 05 Wrz, 07 11:29 ]
no to pytanie gdzie taką uszczelkę gumową zdobyć i czy da ją się wymienić?
Komentarz
-
-
szczerze watpie by była to ta uszczelka...
musiałaby byc naprawde zmasakrowana
pozatym jej wymiana to nie jest 5 min roboty
wydaje mi sie, ze ma taka w garazu, ale kazde servo ma inne
mam na mysli, ta jagby harmonijke gumowa, TDI ma bardziej płaskie servo i dłuzszy trzpien, a ja mam SDI i grube servo z krótkim trzpieniem... :lol:
sama ta gume ciezko bedzie znalezc......
Komentarz
-
-
Panowie, jakiekolwiek syczenie oznacza postępujące uszkodzenie serwa (wyrabia się membrana gumowa). Dopóki hamulec działa tak jak zawsze (choc czasem poprostu się przyzwyczajacie bo uszkodzenie postepuje powoli) to jest cacy. Ale według mnie to niedługo ta bajka się skończy i trzeba bedzie zainwestować w wymianę bądź regenerację.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KajtiiiPanowie, jakiekolwiek syczenie oznacza postępujące uszkodzenie serwa (wyrabia się membrana gumowa). Dopóki hamulec działa tak jak zawsze (choc czasem poprostu się przyzwyczajacie bo uszkodzenie postepuje powoli) to jest cacy. Ale według mnie to niedługo ta bajka się skończy i trzeba bedzie zainwestować w wymianę bądź regenerację.Pozdrawiam Bartek.
Current: Honda Civic
Ex: O1
Komentarz
-
-
Golfista,
sprawa jest prosta,
jezeli musisz sie zapierac noga lub calym cialem i coraz bardziej odczuwasz, ze to ty z minimalna pomoca ukladu hamulcowego zatrzymujesz auto, to czas odwiedzic mechanika.
Jak juz powyzej pisalem, naprawa moze byc kosztowna.
Po sprawdzeniu co w Twojej Skodzie jest nie tak, napisz jak rozwiazales problem.
Komentarz
-
-
Witam,
sprawdzałem to jeszcze raz dokładniej. Jak silnik jest włączony i samochód jest włączony i stoi nie słychać syczenia od strony hamulców. Słychać dopiero podczas jazdy, natomiast jak nacisnę pedał hamulca w tym momencie syczenie ustępuje do momentu puszczenia pedału hamulca.
Spotkał się już ktoś z was z czymś takim i czy jednoznacznie po tych oznakach można stwierdzić że uszkodzone jest serwo ?
Z góry dzięki za pomoc.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hadekWitam,
sprawdzałem to jeszcze raz dokładniej. Jak silnik jest włączony i samochód jest włączony i stoi nie słychać syczenia od strony hamulców. Słychać dopiero podczas jazdy, natomiast jak nacisnę pedał hamulca w tym momencie syczenie ustępuje do momentu puszczenia pedału hamulca.
Spotkał się już ktoś z was z czymś takim i czy jednoznacznie po tych oznakach można stwierdzić że uszkodzone jest serwo ?
Z góry dzięki za pomoc.
Ale z tego co pamiętam to syczenie dawało chyba pierwszy objaw padaki.
W skrócie, to dopóki Ci nie padnie na amen - olej to.Pozdrawiam Bartek.
Current: Honda Civic
Ex: O1
Komentarz
-
-
tak, ale w tym miesiącu skończyła mi się gwarancja. Jak byłem na przeglądzie w Mińsku Maz podczas przeglądu zgłosiłem to syczenie i miałem przejażdżkę z kierownikiem serwisu i mechanikiem którzy twierdzili że nic nie słyszą, ale ja słyszałem i słyszę.
Jak bym wiedział że można na 100% jakoś stwierdzić że walnięte jest serwo to chciałbym wymóc żeby to zrobili jeszcze w ramach gwarancji.
Komentarz
-
-
witam,
zaobserwowałem dzisiaj jeszcze jedną rzecz. To syczenie jest tylko podczas jazdy ale w momencie gdy wrzucę luz momentalnie przestaje syczeć. Mogę wtedy wciskać pedał hamulca i go puszczać żadnego syczenia wówczas nie słychać.
Czy takie objawmy mogą jednoznacznie świadczyć o uszkodzonym serwo ?
Komentarz
-
-
nie wiem czy syczenie o ktorym wszyscy piszecie to to co ja mam na mysli, ale u mnie jest takie "syczenie" w trakcie wciskania hamulca, ale nie ma go kiedy trzymam hamulec w tym samym polozeniu lub jak tez jest calkowicie zwolniony. i chyba bylo tak zawsze. wiec jesli syczenie jest oznaka padaki to padloby dopiero po ponad 3 latach?
Komentarz
-
Komentarz